看了這些插圖跟短文,覺得感觸很深,人生有時終其一生都在追求成功、名利、金錢及無窮無盡的慾望,在很小就被教育將來一定要成為有用有成就的人。但如何才叫有成就呢?難道就是考試考第一名嗎?亦或是拿到博士學位光宗耀祖?學校畢業後又要在職場上比誰有成就,誰賺錢多,回過頭來想想,不就是一輩子的比較,好辛苦啊!我很喜歡文章內提到生活在霧裡的比喻,是不是我們的人生也常處在這樣的景況中,不知道自己為何而忙呢?別在成功或人生走到盡頭時才開始後悔沒有珍惜已失去的親情、愛情、友情,其實這一部份才是人生最值得留下的寶貴資產呢!

 

I've been thinking for a long time about what we do in our life... 我從很久以前就想著我們這一生到底要做些什麼?

圖片58.png  



We start by being taught in school how to become good citizens. 我們在學校就開始被教育如何成為一個好國民

圖片60.png 

We spend a great part of our childhood studying, 我們花了很多童年的時光在學習上

1.png 

and finally we get the diploma that will ensure us “the position we deserve”.最後我們獲得了一張文憑來確保我們應得的地位

1.png 

We participate to the increase of unemployment 我們參與了一場場不被錄用的面試

1.png 

...until we find a job. 直到找到了工作

1.png 

Through hard tests we are accepted in the world of work.通過了艱難的測試而獲得了一份工作

1.png 

We perform a good professional career filled with activity and efforts 花了很多精力讓我們在工作上有好的表現…a lot, a lot of efforts... 很多很多的精力

1.png 

 till we fall down exhausted... 直到精疲力竭

1.png 

BUT we are great professionals with our valuable market share. 但是,在我們的專業領域中我們是非常有價值的

1.png 

Time keeps  on passing, and... 當時間慢慢過去

1.png 

...we select  new targets. 我們改變新的人生目標

1.png 

We meet the sweetheart of our life... 我們遇見了生命中的另一伴

1.png 

...and promise a neverending love. 而且承諾這段永恆的愛

1.png 

Passionate hugs, 激情過後

1.png 

and here comes a baby into our home. 家中增加了新的成員

1.png 

Damned night, couldn’t close my eyes! 多少夜晚不能合上我的眼

1.png 

We keep on advancing in the society 我們繼續提昇社會地位

1.png 

trying to make  the best of our time. 試著表現更好

1.png 

We are the stars wherever we go 無論到那都是備受矚目的

1.png 

and we are finally RICH! 最後變成有錢人

1.png 

But we need some time more 但我們需要更多的時間

1.png 

to triumph completely.獲得完全的勝利

1.png 

Gosh! One day they tell they can do without you. 天啊!有一天公司對你說不再需要你了

1.png 

By this time, you think getting crazy, 這時候你快瘋了

1.png 

you feel destroyed, 你感到破滅

1.png 

you feel you lost means of communication. 你感到失去和他人溝通的方法

1.png 

You realize you are cut off from everything.你發現你被所有事擊倒

1.png 

Now time does not pass any longer, still you are loosing it. 現在你的時間變多了,但時光依然流逝

1.png 

You realize you’ve been living in the fog. 你發現你生活在霧裡

1.png 

in search of a silly target. 追求可笑的目標

1.png 

You become a walking ghost 像行屍走肉般

1.png 

trying to escape your enemies. 想要從敵人面前逃走

1.png 

You are the only one longing for the hours to pass 你是唯一一個渴望時間趕快過去的人

1.png 

till your time comes. 直到你倒下

1.png 

Upon this evaluation, an idea came to mymind on how to improve my life. 根據上述評估,腦中浮現如何改善我的生活的意念

1.png 

I'll take things easy. 我會讓事情簡單化

1.png 

I'll try to open my heart to my love. 我會試著對我的愛人打開心胸

1.png 

I'll listen more to the ones surrounding me. 我會傾聽更多關於我身邊的事

1.png 

I'll save more time to spend it with my friends. 我會花更多時間和我的朋友同歡

1.png 

I'll try  to travel  more. 我會嘗試去更多的地方旅行

1.png 

No,  karaoke I'll never do, but I believe I'll sing more. 我不會去唱卡拉OK,但我會更常去唱歌

1.png 

I'll go more times to the seaside. 有更多的時間在海邊渡假

1.png 

I'll make my best to cook tasty food. 我會盡我所能去做最好吃的食物

1.png 

I'll join my friends warmth. 我會融入友情的溫暖中

1.png 

A bit love more. 多一點愛

1.png 

I'll be happier to get news from my friends... 我會更高興獲得朋友的消息

1.png 

and achieve together common objectives 一起達到共同的目標

1.png 

I can’t be sure, but I believe it worths trying. 我不能確定,但這值得一試

1.png 

“Well, say what you want, but I am a nice guy! 告訴朋友我是個好人,問他們想要什麼?

1.png 

I'll co-operate  clean the world from nasty people我會加入環保的行列

1.png 

No harm from  a glass more. HIC! 喝杯小酒舒暢一下是無害的

1.png 

And I hope they won’t stop me.我希望他們不要阻止我這樣的行動

1.png 

when my time  comes. 直到我生命結束

1.png 

I do not know whether it is good for everybody, but  I’m sure that at least I will have had a wonderful time… which by the way is what counts more. DON’T YOU THINK SO? 我不知道是不是對每個人都是好的,但至少我將會擁有美好的時光…順道一提,那對我人生而言是有重要意義的,你認為呢? 

1.png 

 

 



arrow
arrow
    全站熱搜

    小美人 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()